Co u mě na stránkách najdete? Články o zdraví, výživě a zdravém životním stylu a také recepty, které připravuji s ohledem na tradiční zpracování potravin (namáčení, kvašení…). V receptech nepoužívám cukr ani mléko, mouku vyjímečně a když tak špaldovou nebo žitnou. Často u mě najdete také recepty v souladu s různými terapeutickými protokoly.

♡ Mé kuchařky ♡

list

Výživa.

Funkční medicína se zaměřuje na hledání skutečné příčiny onemocnění. Používá k tomu nástroje funkční medicíny, jako je časová osa, matrix, detailní dotazníky a laboratorní testy. Do procesu léčby je zapojen hlavně pacient, terapeut v něm funguje v roli průvodce.

Tím, že se zaměřuje více na pacienta než na samotné onemocnění, dokáže funkční medicína obsáhnout celou osobu, ne jen izolovaný seznam příznaků.

Terapeuti funkční medicíny si na pacienty vyhradí dostatek času, poslechnou si historii se zaměřením na vzájemné vazby genetických faktorů, prostředí nebo životního stylu, které mohou ovlivnit dlouhodobě zdraví, nebo komplexní chronickou nemoc. Tímto způsobem podporuje funkční medicína každého člověka naprosto personalizovaně.

Psychologie výživy se zaměřuje na to, jak hluboký vliv má mysl na tělo, pokud jde o metabolizaci potravin. Zabývá se trávením, asimilací, spalováním kalorií a veškerých funkcí těla, které jsou doslova ovlivněny stresem, uvolněním, myšlenkami, vírou, emocemi, potěšením, stravovacími rytmy, podvědomím nebo naším osobním příběhem.

Většina lidí ví, že stres má obrovský dopad na naše zdraví. Všichni jsme si vědomi stresorů v našem životě jako je práce, vztahy, zdraví, finanční problémy atd. Mnoho lidí si již ovšem neuvědomuje, že naše tělo vyvíjí stresovou reakci, i když si stresovou situaci pouze představujeme. Mezi takové stresory patří i jakákoliv vina z jídla, negativní vztah k vlastnímu tělu nebo negativní úsudek o zdravotním stavu. Naše tělo se v jakékoliv stresové situaci automaticky přepne do tzv. sympatického nervového systému, kdy se tělo dostane do stavu “útok či útěk” a funkce trávení se markantně sníží. V tomto stavu je tělo zaměřeno na přežití a trávení potravy se odsouvá do pozadí.

Psychologie výživy nám ukazuje, jak se orientovat ve fyziologii člověka, v jeho emocionálním stavu a myšlení a pomáhá nám využívat metabolismus trávení potravy v plném potenciálu. Psychologie výživy je tak nezbytnou součástí naší cesty ke zdraví.

Kvalitní spánek.

check

Choďte spát pravidelně ve stejný čas. Ideálně byste toho měli nejvíce naspat mezi 11 a 3 hodinou ráno, kdy se regenerují játra a žlučník.

Koupele v epsom soli.

check

Před spaním si dávejte koupele v epsom soli. Doplníte si zásoby magnézia, zrelaxujete a během koupele se bezpečně detoxikujete.

Eliminujte plasty.

check

Snažte se nahradit veškeré plastové dózy, ve kterých uchováváte potraviny, za skleněné popř. nerezové.

check

Vychutnávejte si jídlo.

U jídla se věnujte pouze jídlu, nedívejte se u toho na televizi, na mobil, nečtěte si. Vnímejte jídlo všemi smysly.

check

Vnímejte se.

Naučíte-li se naslouchat svému tělu když šeptá, nebude mít potřebu na vás křičet.

check

Přírodní kosmetika.

Snažte se v domácnosti vyhnout toxickým materiálům a používejte netoxickou přírodní kosmetiku. Pokožka je náš největší orgán, přes který veškeré přípravky do sebe absorbujeme.

Životní styl.

Články & Recepty

list

Smích jako lék pro tělo i pro duši

Smích a radost jsou obvykle přirozenou součástí našeho života. Stejně jako dýcháme, tak se také někdy smějeme. Pro náš [...]

Jemný dhal z červené čočky

Recept je v souladu s principy: WAPF, GAPS, bez lepku, bez cukru, bez mléka.

Co dělat, když Vám vývar na GAPS nesvědčí

Vývar je základním kamenem terapeutického protokolu GAPS, ale jeho síla se využívá i v dalších nutričních protokolech, kde je [...]